Linksys WAG54G2 – problem z Remote Management.
Różne listopad 2nd, 2009Linksys – jestem zdecydowanym zwolennikiem prostych urządzeń tej firmy. Są niezawodne, stabilne, choć nieco droższe od konkurencji, jednakże gdy chcemy sobie ograniczyć problemowość instalacji – moim zdaniem warto dopłacić. Jednakże w tytułowym Linksys WAG54G2 spotkał mnie dość dziwny kłopot, z którym wcześniej nie miałem nigdy do czynienia w tej rodzinie urządzeń (np. WRT54GL). Funkcja dostępu zdalnego (remote management) nie dawała się uruchomić.
Paradoksalnie objaw zależny jest przede wszystkim od wersji firmware routera, przy czym paradoksalnie im nowszy, tym gorzej. Np. w wersji V1.00.10 logowanie nie było problematyczne, jednakże należy wykorzystywać protokół https (np. https://www.domena.pl:port). Gdy przeglądarka internetowa stwierdzi niezgodność certyfikatów bezpieczeństwa, należy dodać wyjątek i wszystko powinno ruszyć.
W przypadku wersji V1.00.17 sprawa nieco się skomplikowała, zaś stwierdzenie przyczyn (i obejścia problemu) zajęło nieco czasu. Okazało się bowiem, że remote management jest możliwy, ale tylko w przypadku wykorzystania adresu w postaci liczbowej (np. 83.21.xx.xx). Przy wykorzystaniu DynDNS nie było to możliwe – ewentualna próba logowania powodowała przerzucenie do strony wyszukiwania websearch.linksys.com . Serwis potwierdził taki objaw zabijając mnie pewnym cudownym zdaniem: „Uprzejmie prosimy o wyrozumiałość, gdyż eskalacja sprawy może wydłużyć czas jej rozwiązania.”. Nie do końca wiem, o co chodzi, ale oddaje pokłony obsłudze technicznej Linksysa – szybko, sprawnie i na temat. Tak powinny działać helpdeski.
Przy okazji polecano mi również wyłączyć funkcję Block Anonymous Internet Requests, jednakże ta nie była tu pomocna. Jedynym rezultatem jej zastosowania był brak reakcji routera na pingi z zewnątrz (i tak być powinno).
- 08/10/2009 – Livebox TPSA a telewizja przemysłowa.
- 03/10/2009 – Samsung SHR-8162 – problemy z odtwarzaniem archiwum.
- 06/11/2009 – Jak znaleźć adres IP kamery – skanery IP.
wrzesień 9th, 2010 o godzinie 12:01
A jak się sprawuje na v1.00.19 ?
wrzesień 9th, 2010 o godzinie 12:06
W zasadzie nie wiem – działa zadowalająco na v1.00.17, więc nie tykam
. Jak ewentualnie przetestujesz – daj znać.
Pozdrawiam.
wrzesień 9th, 2010 o godzinie 12:45
Ja właśnie przed chwilą uciekłem z v1.00.17 na .19 z powodu błędu przerzucenia do strony wyszukiwania websearch.linksys.com, który pojawiał się raz dziennie.
wrzesień 9th, 2010 o godzinie 12:52
Rozumiem. W takim razie na swoich obiektach też będę musiał wziąć to pod rozwagę. Dzięki za info.
wrzesień 18th, 2010 o godzinie 11:05
Równo z zegarkiem w ręku co 24h mój router się zawiesza, rozłącza. A ustawienia się zmieniają na takie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ba767e793f052753.html czyżby defaultowe?
Pomaga tylko wyłączenie i ponowne włączenie z gniazdka.
Czym to może być spowodowane?
wrzesień 28th, 2010 o godzinie 08:31
Witam,
przepraszam, że dopiero dziś odpowiadam. Generalnie właśnie sprawdziłem jeden z obiektów opartych o WAG54G2 na sofcie 1.00.17 i nie mam takich problemów. Więc nie ruszam. Z łączem jakiego operatora używasz tego urządzenia? U mnie śmiga to z TPSA. Helpdesk nie powiedział nic sensownego? Kiedy (w jakiej sytuacji) następowało to przekierowanie na websearch.linksys.com?
październik 16th, 2010 o godzinie 17:15
Niestety mija kolejny tydzień, a support milczy.
Również korzystam z usług TPSA.
A przekierowanie na websearch.linksys.com w sofcie 1.00.17 następowało właśnie kilka godzin przed zmianą IP. A teraz w wersji 1.00.19 pojawiają się dziwne ustawienia routera.
Dużo ludzi ma z tym problem, proszę zobaczyć: http://homecommunity.cisco.com/t5/Cable-and-DSL/WAG54G2-Problem/td-p/224605/highlight/true/page/4
i zero odpowiedzi ze strony supportu linksys-a.
październik 16th, 2010 o godzinie 18:45
Rzeczywiście dziwna sprawa. Najgorzej, że problem nie jest stabilny, u jednych się pojawia, u innych nie. Może spróbuj wgrać inny, alternatywny firmware. DD-WRT, albo Tomato? Rozbudowane, raczej stabilne. Dziwi mnie postawa supportu, zawsze miałem dobrą opinię o polskim oddziale, ale centrala widzę się nie popisuje. A może trafili na jakąś ostrą mieliznę i nie da się tego tak łatwo wyeliminować?
październik 16th, 2010 o godzinie 18:54
Z tego co wiem nie ma alternatywnych softu do tego modelu…
I mam jeszcze 3 miesięczną gwarancje, najwyżej im podeśle, powinni wymienić na nowy.
październik 16th, 2010 o godzinie 19:07
No tak, tam przecież jest modem ADSL… Mój błąd.